Український літак АН-70 літає на далекі відстані. Державне підприємство «Антонов» завершило спільні з Міністерством оборони випробування військово-транспортного АН-70. Днями літак, якому немає аналогів у світі, успішно здолав восьмигодинний маршрут Київ-Одеса- Харків-Львів-Івано-Франківськ–Київ і отримав високу оцінку випробувальної бригади міноборони.
«Це справжня перемога наших літакобудівельників», – констатує перший віце-президент українського союзу підприємців і промисловців Сергій Прохоров. «За багатьма характеристиками АН-70 не має собі рівних. А після прийняття літака на озброєння Міністерством оборони його конкурентоспроможність зросте», – передбачає перший віце-президент УСПП.
Втім, на його думку, успіхи вітчизняної авіагалузі в цілому і цього підприємства зокрема можуть бути значнішими при підтримці держави. «Держава останніми роками приділяє замало уваги цій перспективній галузі. Уявіть, Україна володіє одним з найбільших у світі науковим та виробничими потенціалом у галузі літакобудування, але при цьому має порівняно невеликі обсяги виробництва літаків і досить обмежені ринки збуту. Все через брак підтримки галузі на найвищому державному рівні, відсутність потужного політичного лобі з продажу наших літаків за кордоном, а відтак і наявність проблеми з залученням інвестицій», – говорить Сергій Прохоров. На підприємстві «Антонов» раніше заявляли, що всі свої розробки і випробування здійснюють власним коштом. «При цьому показник чистого прибутку на державному підприємстві «Антонов» в 2013 році, в порівнянні з плановим, виконано на 101,1%. Щорічно підприємство сплачує податків у бюджет і внески державні цільові фонди на суму в майже 600 мільйонів гривень », – цитує фінансовий звіт підприємства Сергій Прохоров.
В УСПП застерігають і від можливих спроб реструктурувати «Антонов», чи віддати його частинами у приватні руки. «Таким чином може бути порушено добре налагоджену виробничу лінію і фінансовий баланс підприємства, що потягне за собою занепад галузі і втрату світової першості у авіабудуванні», – застерігає Сергій Прохоров.
До закликів авіаторів та підприємців, нарешті, дослухалися депутати. 3 червня парламенту запропонували створити парламентську тимчасову слідчу комісію з дослідження проблем вітчизняної авіаційної галузі. ТСК мала б подати пропозиції з удосконалення і розвитку авіабудування, запропонувати шляхи усунення його проблем, напрацювати ефективні зміни до законодавства, що регулює цю галузь, кажуть в УСПП.
Поки що, завдяки об’єднанню «Антонов», Україна тримається у числі небагатьох держав, де налагоджено повний цикл виробництва літаків. В УСПП сподіваються, що у нового Президента України та нового Кабінету міністрів вистачить далекоглядності і мудрості для збереження і розвитку підприємства «Антонов», а з ним і всієї вітчизняної авіаційної галузі.