Парламентські вибори і АТО треба розвести у часі

Facebook Поділитись
Парламентські вибори і АТО треба розвести у часі

Парламентські і місцеві вибори в Україні можна проводити після завершення антитерористичної операції на сході і відновлення нормального життя у цих регіонах.  Про це заявив голова депутатського об’єднання «Економічний розвиток», президент УСПП Анатолій Кінах на зустрічі представників зі співдоповідачем моніторингового комітету Парламентської асамблеї Ради Європи  Маріеттою де Пурбе-Лундін, секретарем моніторингового комітету ПАРЄ Басом Кляйном, та головою офісу Ради Європи в Україні Владіміром Рістовскі.

«Коли триває війна на сході, не доопрацьовані ані Конституція ані виборче законодавства, Президент і парламент повинні домовитися про спільні дії щодо дострокових парламентських виборів»,- зауважив Кінах.

За його словами, парламентські вибори варто провести одночасно із місцевими – у 2015 році і до цього часу доопрацювати  виборче законодавство, без якого сумістити ці процеси буде практично неможливо. Анатолій Кінах також висловив думку щодо того, якими мають бути базові принципи майбутньої Конституції. «Перший пункт: Україна має бути унітарною державою. Другий – це парламентсько-президентська система державного устрою. Третій – децентралізація влади, четвертий - єдина державна українська мова з делегуванням прав місцевим громадам визначати статус спеціальної мови на своїх території. Важливо також в редакції нової Конституції зміцнити баланс повноважень між різними гілками влади»,- наголосив народний депутат.

Своєю чергою заступник голови депутатського об’єднання «Економічний розвиток» Володимир Пилипенко зауважив, що замість трьох проектів змін до Основного закону варто напрацювати один, а особливу увагу приділити децентралізації влади, зокрема, повноваженням представників Президента у регіонах - аби чиновники не стали такими собі місцевими «князьками», а були справжніми і дієвими представниками глави держави. Потребує доопрацювання розділ щодо функціонування прокуратури та розподілу повноважень між Президентом і Кабміном.