Україна є потужною транспортною державою, тому що володіє і транзитно-транспортною інфраструктурою, і розвинутим транспортним машинобудуванням. Надати поштовх розвитку виробника і перевізника, які тісно пов’язані один з одним і складають значну частину національного господарського комплексу або внутрішнього ринку країни – ось «дорожня карта» відродження транспортної сфери. Таку думку на форумі «Транспорт: інвестицій в майбутнє», який проходить в рамках транспортного тижня в Одесі, висловив перший віце-президент УСПП Сергій Прохоров.
«Україна виробляє чудові пасажирські та унікальні транспортні літаки, спеціалізується на випуску залізничних локомотивів та вагонів. В нас є розвинуте автомобілебудування. Нам абсолютно під силу забезпечити й потреби внутрішнього ринку в транспортних засобах та інфраструктурі, й розвивати експортний потенціал. При цьому одне робоче місце на машинобудівному заводі забезпечує до 8-10 місць в суміжних сферах, що вкрай важливо в нинішні непрості часи. Головна проблема, по суті, одна – налагодити фінансування цих транспортно-виробничих проектів. Саме тому ми чекаємо від держави вдосконалення інвестиційної політики, більш сприятливих умов розвитку вітчизняних виробництв та транспортних мереж, потребуємо прогресу у становленні державно-приватного партнерства з реалізації інфраструктурних та виробничих проектів», – наголошує Сергій Прохоров.
Він розповів, що УСПП має власний досвід сприяння різним компаніям транспортної сфери у налагодженні співпраці. Так, в 2011р. був реалізований проект об’єднання в одному ланцюжку трьох партнерів: Крюківський вагонобудівний завод виробляв товарні вагона та напіввагони, Укрексімбанк допомагав вирішувати фінансову сторону питання, Дніпровська операторська компанія, перевізник вантажів залізницею, отримувала нові вагони та динамічно нарощує свої виробничі та фінансові показники. За допомогою таких лізингових схем й нині є можливості нарощувати виробництво, оновлювати парк транспортних засобів і підвищувати безпеку перевезень, підтримувати старі та створювати нові робочі місця.
«Дуже важливо, що нині такі проекти підтримують фінансові інституції Європейського союзу, це наблизить момент надходження інвестицій, надасть виробничникам впевненості у власних починаннях», – підкреслив С.Прохоров.
Як відомо, транспортний тиждень проходить в Одесі щовесни. Нині в рамках форуму пройдуть засідання «Виклики і перспективи співпраці в системі транспорту», дискусії «Водний транспорт: інноваційні рішення і нові шляхи партнерства», «Авіаційний транспорт: стратегія сталого зростання». Відбудеться засідання Ради міжнародної асоціації портів Чорного і Азовського морів, День міжнародного експедитора, круглі столи щодо інформаційної системи портової спільноти, шляхів зниження корупції на транспорті, виставка «Інтер–ТРАНСПОРТ». Крім інших, в заході беруть участь представники Українського союзу промисловців і підприємців, Федерації роботодавців транспорту, Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України.