Понад 90% локомотивів «Укрзалізниці» фактично у критичному стані, переважній більшості понад 30 років, а державі бракує коштів для оновлення локомотивного парку та його модернізації. Ситуація потребує термінових рішень, і їх треба шукати разом з промислово-підприємницькою спільнотою. Такої думки президент УСПП Анатолій Кінах.
«За даними Мінінфраструктури, найближчим часом треба замінити більше 1200 електровозів і 1000 тепловозів. Для оновлення і модернізації залізниць до 2020 року треба вкласти близько 12 млрд дол. інвестицій. В нашій країні є всі можливості для виробництва локомотивів (Крюківський завод), платформ і вагонів (Дніпровагонмаш) тощо. Дуже ефективною могла б бути програма державно-приватного цих заводів і залізниці, однак гальмує її хронічний брак коштів. Але це не означає, що виходу немає – держава повинна розробити ефективну програму оновлення залізниці на базі вітчизняних підприємств, здійснити докорінне реформування за рахунок держзамовлень, залучення інвестицій, механізмів державно-приватного партнерства. Залізничне господарство не має перетворитися на металобрухт»», – вважає Анатолій Кінах.
Державі бракує коштів, це зрозуміло. Але є ціла низька інших заходів – спеціальні режими оподаткування, програми стимулювання виробників, надходження інвестицій. Необхідно вдосконалювати менеджмент на підприємствах як промисловості, так і залізниці,вважає президент УСПП.
Анатолій Кінах наголосив, що практика купівлі за кордоном нового рухомого складу або старої продукції, яка потребує капітального ремонту, про що зараз говорять в Мініфраструктурі, є, по суті, «здачею» власних підприємств, що призведе до занепаду та деградації транспортного машинобудування, скочування України до останніх місць в списку економічно розвинутих держав. Відтак ставку потрібно робити саме на якісні зміни, які б включали в себе підтримку і залізниці, і відповідних виробництв.
«Україна, попри всі труднощі, повинна пройти шлях реформування залізничної галузі, який більшість країн Європи пройшла і підвищила привабливість залізничного транспорту як для пасажирів, так і для вантажовідправників. Головне зараз – поєднати потреби і можливості наших підприємств, застосувати практику державної підтримки, механізми державно-приватного партнерства. Тож реформування в залізничній галузі має бути спрямовано на створення нової структури залізничного транспорту, його докорінної модернізації, що відповідатиме умовам розвитку ринкової економіки і стандартам ЄС», - вважає Анатолій Кінах.