Помилки СЕА ПДВ треба терміново виправляти

Facebook Поділитись
Помилки СЕА ПДВ треба терміново виправляти

До основного висновку щодо запровадженої системи електронного адміністрування ПДВ – вона призводить до значного вимивання обігових коштів підприємства, експерти УСПП та Антикризової ради громадських організацій додали ще кілька важливих положень. Про це йдеться в листах до президента та прем’єр-міністра країни, зверненні представників ділової спільноти.

В зверненні повідомляється, що  Закон України від 16.07.2015 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» був ухвалений із запізненням на місяць. Це  створило ситуацію, за якою платники податку були змушені працювати в СЕА ПДВ в умовах некоректної формули розрахунку реєстраційної суми. Саме тому велика кількість підприємців не змогла зареєструвати продавцям/постачальникам податкові накладні за червень та липень 2015 року, покупці за цей період втратили  право на податковий кредит. Виникли  завищені податкові зобов’язання, необхідність  внесення покупцем додаткових коштів на електронний рахунок в сумі отриманих податкових накладних за червень 2015 року, зареєстрованих постачальником із запізненням та без обмеження реєстраційною сумою.

Підприємці інформують, що почастішали  штрафні санкції за заниження податкових зобов’язань за червень 2015 року у випадку подання уточнюючих розрахунків на суму податкових зобов’язань за податковими накладними, зареєстрованими із запізненням.

Навіть в умовах дії СЕА ПДВ продовжується неприпустима практика блокування органами ДФС реєстрації податкових накладних та електронної звітності, що зупиняє роботу підприємств, позбавляє контрагентів таких платників права на податковий кредит.

Аналіз проблематики запровадження СЕА ПДВ з 1 липня 2015 року свідчить про наявність  «ручного» керування СЕА ПДВ (на основі фактів реєстрації податкових накладних в системі понад реєстраційну суму, непрозорого керування рахунками в СЕА ПДВ шляхом неправомірного списання коштів та маніпулювання залишками на цих рахунках), а також шахрайства з сертифікатами ключів електронного цифрового підпису, що допускає існування податкових ям і після запровадження СЕА ПДВ в повноцінному режимі. Це взагалі є нонсенсом – очевидно, що нічого доброго  спроби  керувати електронною системою вручну  не принесуть.  

З набранням чинності з від 16.07.2015 року частина проблем була вирішена,  деякі помилкові «мінуси» за формулою скасовані,  але виникли інші питання. Податкові накладні за червень 2015 року, зареєстровані із запізненням після 1 липня 2015 року, не включаються у формулу, що створює розбіжності за формулою на суму таких накладних;  реєстрація розрахунків коригувань до податкових накладних, виданих неплатникам, не включається у формулу розрахунку реєстраційної суми тощо.

Значні  проблеми залишилися в  сільськогосподарських та будівельних  сферах.  В системі не враховується можливість реалізації права на реструктуризацію податкових зобов’язань з ПДВ.

Саме тому у зверненні до вищого керівництва держави промислова спільнота сформулювати  вимоги скасувати СЕА ПДВ в частині депонування грошових коштів (у частині скасування формули, визначеної п.2001.3 ст.2001 ПКУ) та припинити хибну та незаконну практику блокування реєстрації податкових накладних та електронної звітності.

Для моніторингу результатів запровадження СЕА ПДВ необхідно створити  постійно діючу робочу групу за участю представників Антикризової ради громадських організацій, Державної фіскальної служби України, УСПП, уряду, народних депутатів.