Нашій державі потрібна стратегія експортного розвитку, інакше багато проблемних питань українських виробників залишається без відповіді. Про це йшлося на розширеному засідання Антикризової ради громадських організацій та правління УСПП в Кіровограді.
«Одними з напрямків сучасної державної промислової політики, яку сповідують усі розвинуті держави, яку містять директиви ЄС, а з 1 січня 2016р. ми будемо працювати з Європою в режимі вільної торгівлі, є поглиблення міжнародної конкуренції товарів та експортна експансія. Державна експортна політика має назвати пріоритетні сфери розвитку, передбачити для них доступні кредити, страхування ризиків, підтримку – дипломатичну, інформаційну, виставкову – в момент входження на нові ринки. Тільки за умов такої діяльності ми можемо претендувати на гідне місце у колі економічно розвинутих країн», – наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.
Керівники підприємств Кіровоградщини, а серед них є виробництва, які на 100%, на 75% працюють для експорту, говорили про необхідність створити сприятливі умови експортерам. На їх думку, коли в країні з об’єктивних причин згортається внутрішній ринок, не думати про експортний потенціал, більш того, ставити перепони для тих небагатьох експортерів, хто вже успішно працює – не є державницькою позицією. Директора підприємств «Радій» Євген Бахмач, «Гідросила» Олександр Шамшур підкреслювали, що перед тим як створювати преференції, треба забрати норми, які заважають експортерам не то що розвиватися, але й підтримувати життєдіяльність. Серед таких – ввізні мита на продукцію критичного імпорту, перш за все, на обладнання для машинобудування; обмеження Національного банку щодо терміну повернення валютної виручки, обов’язкового продажу 75% валюти.
УСПП намагається всіляко допомогти вітчизняним експортерам. Саме тому при союзі створений Центр підтримки експорту, який працює нині з такими групами виробників – продуктів харчування, будівельної та промислової галузей, розвинутих технологій. Про це повідомив віце-президент УСПП Денис Красніков. Він наполягає, що допомога з боку українських посольств за кордоном має бути більш дієвою, тому в кожному посольстві має бути фахівець з торгово-економічних стосунків. Один з нових напрямків діяльності Центру – налагодження контактів з представниками торгівельних продовольчих мереж Іспанії, Чехії, США, Німеччини, що полегшить доступ українських товарів в магазини світу, дозволить стабільно виходити на ринки третіх країн. Восени запланований захід за участі міжнародних партнерів та українських торгівельних мереж.
За рішенням розширеного засідання Антикризової ради громадських організацій та правління УСПП ініціативи промисловців і підприємців з розвитку експортного потенціалу були викладені в Антикризовій програмі спільних дій влади і бізнесу, про актуальності якої поінформовано вище керівництво держави.