Статут

Всеукраїнської громадської організації «Український союз промисловців і підприємців»

СТАТТЯ 1

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Всеукраїнська громадська організація «Український союз промисловців і підприємців» (далі – УСПП) є всеукраїнським неприбутковим громадським об’єднанням, утвореним відповідно до Закону України “Про громадські об’єднання”.

1.2. УСПП здійснює свою діяльність на принципах демократії, верховенства права, деполітизованості, прозорості, відкритості, публічності, законності, добровільності вступу та свободи виходу, рівноправності членів, незалежності, гласності, самоврядності, чіткого розподілу повноважень між керівними органами УСПП та відповідальності членів організації за виконання прийнятих на себе зобов’язань.

1.3. У своїй діяльності УСПП керується Конституцією України, Законом України “Про громадські об’єднання”, чинним законодавством України, цим Статутом, чинними для України міжнародними договорами та загальними принципами міжнародного права.

1.4. УСПП, а також його відокремлені підрозділи, у своїй діяльності незалежні від органів державної влади та місцевого самоврядування, інших громадських об'єднань, їм не підзвітні, не підконтрольні та не допускають втручання у свою діяльність, крім випадків, прямо передбачених чинним законодавством України.

УСПП, реалізуючи свої статутні завдання, співпрацює з центральними та місцевими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями.

1.5. В цьому Статуті під представництвом інтересів членів УСПП розуміється реалізація впорядкованої та виваженої системи заходів на користь та від імені члена УСПП у відносинах з третіми особами, органами державної влади всіх рівнів та місцевого самоврядування, іншими громадськими об’єднаннями без необхідності отримання додаткових повноважень та на основі визнання цього Статуту.

Під захистом в цьому Статуті розуміється вжиття УСПП усіх дієвих заходів по відстоюванню порушених прав або законних інтересів членів УСПП.

Під інтересом в цьому Статуті розуміється прагнення членів УСПП до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, яке зумовлено загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкованого у суб’єктивному праві простого легітимного дозволу, що є самостійним суб’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб членів УСПП, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, поняттям справедливості, добросовісності, розумності та загальновизнаним принципам права.

Під демократизмом в цьому статуті розуміється можливість членів організації приймати участь в роботі керівних органів УСПП, а також органів державної влади та місцевого самоврядування, не виключаючи обов’язок підкорення меншості рішенню більшості.

Під підприємництвом в цьому статуті розуміється самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Під громадським об'єднанням в цьому статуті розуміється добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

 

 

СТАТТЯ 2

НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ УСПП

2.1. Найменування УСПП

українською мовою: Всеукраїнська громадська організація «Український союз промисловців і підприємців»

скорочене найменування українською мовою: УСПП

назва російською мовою: Украинский союз промышленников и предпринимателей

скорочена назва російською мовою:УСПП

назва англійською мовою: Ukrainian League of Industrialists and Entrepreneurs

скорочена назва англійською мовою: ULIE

2.2. Місцезнаходження УСПП: 01001, місто Київ, вулиця Хрещатик, будинок 34.

 

 

СТАТТЯ 3

ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС УСПП

3.1. УСПП є юридичною особою за українським законодавством, має статус всеукраїнського громадського об’єднання та здійснює свою діяльність на території України у відповідності з чинним законодавством України та цим Статутом.

3.2. Права юридичної особи УСПП набуває з дати його державної реєстрації.

3.3. УСПП має самостійний баланс, має право відкривати рахунки, в тому числі і валютні, в установах банків.

3.4. Для виконання статутних завдань та досягнення мети своєї діяльності УСПП має право бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства; створювати юридичні особи, в порядку передбаченому законом; бути виконавцем державного замовлення; отримувати гранти та інші права не заборонені чинним законодавством України.

3.5. Держава, її органи, установи та організації не несуть відповідальності за зобов'язаннями УСПП, так само, як i УСПП не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та її органів, установ, організацій, крім випадків, прямо передбачених чинним законодавством України та цим Статутом.

3.6. УСПП може на добровільних засадах вступати до інших громадських об’єднань, а також до міжнародних громадських (неурядових) організацій, підтримувати прямі міжнародні зв’язки, укладати угоди про співпрацю.

3.7. УСПП має свою печатку, штампи, символіку, знак для товарів і послуг. Зображення емблеми УСПП розміщується на бланках, прапорах, вимпелах, знаках тощо.

Емблема та інша символіка УСПП, а також знак для товарів і послуг, підлягають реєстрації у відповідності до чинного законодавства України.

3.8. УСПП без довіреності представляє та захищає інтереси своїх членів в органах державної влади та місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях всіх форм власності, а також судах будь-якої інстанції та юрисдикції.

 

 

СТАТТЯ 4

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ (НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ) УСПП

4.1. Основною метою УСПП є захист прав і свобод та представництво законних інтересів членів організації, а також задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних та інших інтересів.

4.2. Основними завданнями (напрямами діяльності) УСПП є:

- розвиток підприємницького руху в Україні та створення об’єднань промисловців і підприємців в областях, містах і районах України;

- розбудова УСПП як лідера громадського підприємницького руху в Україні;

- вплив на економічне та соціальне життя в Україні;

- створення сприятливого підприємницького клімату в Україні, підтримка національного товаровиробника, усунення перешкод підприємницькій діяльності, мінімізація ризиків, пов‘язаних з підприємництвом та забезпечення отримання сталого прибутку;

- формування глибоких та зрозумілих нормативно-правових засад підприємництва на основі поваги честі та гідності кожного громадянина України з боку держави та її органів;

- формування позитивного сприйняття підприємництва суспільством;

- сприяння реалізації державної політики у сферах податкових та митних відносин, аграрних питань та продовольства; регуляторної політики; фінансів та юстиції; екології та природних ресурсів; економічного розвитку і торгівлі; енергетики та вугільної промисловості; інфраструктури, регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства; регулювання внутрішніх та закордонних справ України; оборони; соціальної політики, культури, освіти, науки, спорту, охорони здоров'я;

- сприяння запровадженню економічно обґрунтованих цін і тарифів у енергетичній, транспортній, комунальній та інших сферах економіки України;

- надання допомоги членам УСПП з питань якості та конкурентоздатності їх продукції;

- сприяння впровадженню інноваційних та ресурсоефективних технологій у виробничих процесах підприємств, спрямованих на підвищення рівня енергоефективності та покращення стану довкілля на підприємствах, як основи їх конкурентоспроможності на внутрішніх та зовнішніх економічних ринках;

- підвищення рівня безпеки підприємницької діяльності в Україні;

- створення інформаційних баз та сприяння доступу членів УСПП до вже існуючих;

- запобігання та вирішення суперечок між членами УСПП;

- сприяння збереженню цілісності майна та корпоративних структур членів УСПП;

- співпраця з міжнародними організаціями та іноземними об‘єднанням громадян, мета та завдання яких є тотожними меті та завданням УСПП;

- сприяння розвитку підприємництва, в тому числі середнього та малого, посилення їх конкурентоспроможності на міжнародних ринках;

- сприяння участі в освітніх програмах та підвищенні кваліфікації співробітників УСПП, представників членів УСПП, членів відокремлених підрозділів УСПП та ін.

4.3. Для досягнення мети та виконання завдань (напрямів діяльності), визначених цим Статутом, УСПП:

- координує дії членів УСПП, регіональних відділень та представництв, вживає заходів щодо виконання зобов’язань, взятих ними на себе відповідно до цього Статуту;

- реалізує представницьку функцію промисловців і підприємців через доведення узгодженої позиції членів УСПП до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, та здійснює співробітництво з органами державної влади та місцевого самоврядування через участь у колегіях та громадських радах, робочих групах, експертних радах, міжвідомчих комісіях тощо, які утворюються для реалізації функцій відповідних органів, а також у інших формах, що не суперечать чинному законодавству України;

- проводить інформаційні та організаційні заходи, спрямовані на розповсюдження інформації про УСПП, його мету та статутні завдання, поширення найкращого підприємницького досвіду та сприяння розвитку підприємництва в Україні;

- інформує своїх членів про заходи та ініціативи УСПП, інших об’єднань громадських організацій та суб’єктів підприємницької діяльності;

- розробляє стратегію і тактику розвитку підприємницького руху в Україні;

- сприяє формуванню недержавної системи безпеки підприємницької діяльності;

- надає активну підтримку інноваційним проектам;

- розробляє та супроводжує проекти нормативно-правових актів, що стосуються підприємництва в Україні;

- проводить громадську експертизу проектів нормативно-правових актів;

- впливає на формування системи освіти України відповідно до попиту підприємців для формування кадрового резерву і підвищення конкурентоздатності української економіки;

- сприяє активізації транскордонного співробітництва;

- сприяє розширенню міжнародних зав’язків членів УСПП, у тому числі шляхом участі у міжнародних програмах;

- надає консультації та допомогу з економічних та правових питань;

- створює умови членам УСПП для участі в роботі бізнес-форумів, конференцій, національних економічних програмах і проектах;

- сприяє членам УСПП в пошуку комерційних партнерів;

- здійснює надання консультативної, організаційної, матеріальної підтримки іншим громадським об’єднанням;

- сприяє запровадженню та реалізації стандартів соціально відповідального бізнесу;

- проводить для членів УСПП круглі столи, семінари, виставки презентації, конференції, форуми, симпозіуми, колоквіуми, які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено УСПП, та які тісно пов'язані з його основною діяльністю;

- регулярно інформує членів УСПП про свою діяльність;

- створює юридичні особи відповідно до чинного законодавства України для реалізації мети та виконання статутних завдань (напрямів діяльності) УСПП;

- поширює серед своїх членів знання з питань управління якістю, досконалості та конкурентоспроможності.

 

 

СТАТТЯ 5

МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ

5.1. УСПП у відповідності з своїми статутними завданнями, має право на здійснення міжнародних зв'язків та діяльності у порядку, передбаченому цим Статутом, чинним законодавством України

5.2. Міжнародна діяльність здійснюється шляхом участі у міжнародних проектах, роботі міжнародних організацій, а також інших формах, що не суперечать законодавству України, нормам і принципам міжнародного права.

5.3. При здійсненні міжнародної діяльності УСПП користується повним обсягом прав і обов’язків юридичної особи.

5.4. УСПП:

- організовує обмін делегаціями; організовує, за участю іноземних партнерів, конференції, виставки, ярмарки, відряджає своїх представників для участі у відповідних заходах за межами України;

- спільно з іноземними організаціями створює ділові ради;

- проводить спільно з іноземними організаціями дослідження у відповідності з напрямками своєї діяльності, публікує їх результати;

- реалізовує інші спільні програми та проекти за участю іноземних партнерів та міжнародних організацій, що не суперечить чинному законодавству України.

5.5. УСПП має право витрачати кошти на надання міжнародної допомоги, покриття представницьких витрат (у тому числі прийом і відрядження делегацій, витрати на перекладачів, оплату рахунків тощо), відправку закордон як своїх постійних працівників, так і залучених спеціалістів як представників УСПП для участі в освітніх та інших заходах, участі у конференціях тощо з врахуванням вимог чинного законодавства.

 

 

СТАТТЯ 6

ЧЛЕНСТВО В УСПП

6.1. Членами УСПП можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 14 років, визнають Статут УСПП, виявили згоду виконувати його вимоги, прагнуть досягнення мети УСПП та сплачують вступні та членські внески.

Індивідуальні та колективні члени УСПП, прийом яких було здійснено до прийняття Статуту УСПП у новій редакції, зберігають своє членство з усіма правами та обов’язками визначеним цим Статутом для членів УСПП.

6.2. Прийом членів здійснюється відокремленими підрозділами УСПП відповідно до заяви фізичної особи, з наступним інформуванням Апарату Правління УСПП про прийом нових членів.

Як виняток, прийом може здійснюватися Правлінням УСПП з обов’язковим наступним інформуванням про це відповідного відокремленого підрозділу УСПП.

6.3. Членство в УСПП підтверджується сертифікатом єдиного зразка та внесенням відповідної інформації до Єдиного реєстру членів УСПП.

6.4. Всі члени УСПП мають рівні права у вирішенні будь-яких питань діяльності, незалежно від їх статусу, майнового стану, результатів фінансово-господарської діяльності та інших ознак.

6.5. Будь-який член УСПП має право добровільно припинити членство в УСПП. Членство припиняється з дня подання відповідної заяви до Правління організації, що здійснила його прийом до УСПП.

6.6. У випадку виходу члена з УСПП майно або кошти, внесені ним для організації діяльності УСПП, в тому числі у вигляді вступних та членських внесків, йому не повертаються.

6.7. Член УСПП може бути виключений в наступних випадках:

- не виконує або неналежним чином виконує вимоги цього Статуту;

- не виконує рішення керівних органів УСПП;

- своїми діями або бездіяльністю перешкоджає досягненню мети та реалізації статутних завдань УСПП;

- втратив зв’язки з УСПП;

- систематично не сплачує УСПП внески на виконання статутних завдань,

Майнові відносини з УСПП у такому випадку вирішуються у відповідності до п. 6.6 цього Статуту.

 Рішення про виключення члена УСПП приймає орган, що прийняв рішення про прийом у члени УСПП.

Правління УСПП розглядає питання про виключення члена УСПП за поданням Президента УСПП.

Виключення із членів УСПП може бути оскаржено:

- до Правління УСПП;

- до З’їзду УСПП;

- до суду.

6.8. УСПП не відповідає за зобов'язаннями своїх членів, а члени УСПП не несуть відповідальності за зобов'язаннями УСПП, крім тих випадків, що прямо передбачені чинним законодавством України, цим Статутом, рішеннями УСПП чи окремими угодами між УСПП та його членами.

 

 

СТАТТЯ 7

ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЧЛЕНІВ УСПП

7.1. Члени УСПП мають право:

- брати участь у роботі керівних органів УСПП;

- обирати та бути обраним до керівних органів УСПП;

- брати участь в обговоренні та визначенні основних напрямків діяльності робочих органів УСПП, а також в інших заходах, що здійснюються УСПП;

- звертатися до З’їзду, Правління, Президента, Апарату Правління УСПП та отримувати інформацію про результат розгляду звернення;

- брати участь в заходах та програмах, що реалізуються УСПП;

- публікувати свої матеріали в друкованих органах УСПП;

- вносити пропозиції про нагородження членів УСПП;

- вийти із складу УСПП в порядку та на умовах, визначених цим Статутом.

7.2. Члени УСПП зобов’язані:

- дотримуватися Статуту УСПП та виконувати його вимоги;

- виконувати рішення керівних органів УСПП;

- забезпечувати, відповідно до вимог цього Статуту, повне за обсягом та своєчасне за строком виконання прийнятих на себе обов’язків;    

- не вчиняти дій, які можуть нанести шкоду статутній діяльності чи репутації УСПП або його окремих членів;

- дотримуватись у відносинах з УСПП та його членами загальновизнаних правил та норм ділової етики;

- брати участь у роботі, спрямованій на досягнення мети та реалізацію завдань УСПП;

- здійснювати посильний внесок у діяльність та розвиток УСПП в порядку, передбаченому цим Статутом, а також надавати необхідну допомогу УСПП;

- брати участь у роботі органів та комісій УСПП;

- сплачувати вступні та членські внески, а також внески на виконання статутних завдань, в порядку, визначеному Правлінням УСПП.

 

 

СТАТТЯ 8

З'ЇЗД УСПП

8.1. Вищим керівним органом УСПП є З'їзд, який скликається один раз на 5 років Правлінням або за вимогою не менше 1/2 зареєстрованих відокремлених підрозділів УСПП чи 10 % від загальної кількості членів УСПП.

Про час скликання, порядок денний, норми представництва делегатів на З’їзді, Правління оголошує не пізніше як за два місяці до дати проведення З'їзду.

8.2. Обрання делегатів на З’їзд проводиться в порядку, визначеному установчими документами зареєстрованих відокремлених підрозділів УСПП, громадських та галузевих об’єднань – членів УСПП, а також членів УСПП у межах норм представництва делегатів визначених Правлінням УСПП.

8.3. При вирішенні питань на З'їзді кожний делегат має один голос.

8.4. До виключної компетенції З'їзду належать:

- затвердження та внесення змін та доповнень до Статуту УСПП;

- визначення основних напрямків діяльності УСПП, затвердження його довгострокових програм, планів та звітів про їх виконання;

- обрання Президента, членів Правління УСПП, Мандатної та Ревізійної комісії;

- розгляд та затвердження звітів Правління, Президента, Ревізійної та Мандатної комісії УСПП, а також оцінка їх діяльності;

- прийняття рішень про реорганізацію або ліквідацію УСПП, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.

З’їзд може приймати рішення з будь-яких інших питань діяльності УСПП, у тому числі щодо питань реалізації майна УСПП.

8.5. Питання щодо затвердження та внесення змін та доповнень до Статуту УСПП, прийняття рішень про ліквідацію УСПП, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу відносяться до виключної компетенції З'їзду і приймаються більшістю у 3/4 голосів присутніх на З'їзді делегатів.

З решти питань рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх на З’їзді.

Рішення З’їзду може бути прийняте шляхом опитування з використанням засобів зв’язку та є правомочним, якщо за нього проголосувало не менше половини обраних делегатів, та оформляється Рішенням за підписом Президента УСПП.

8.6. В разі необхідності З’їзд може делегувати частину своїх повноважень Правлінню УСПП.

8.7. З'їзд вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше 2/3 обраних делегатів.

8.8. Позачерговий З'їзд УСПП скликається Правлінням УСПП або на вимогу не менше половини зареєстрованих відокремлених підрозділів УСПП, якщо цього вимагають інтереси УСПП в цілому.

Про час скликання, порядок денний, норми представництва делегатів позачергового З'їзду Правління оголошує не пізніше, ніж за один місяць до дати проведення З'їзду.

8.9. На З'їзді УСПП головує Президент УСПП.

8.10. Підрахунок голосів на З'їзді УСПП здійснюється Лічильною комісією, яка обирається З'їздом. До складу Лічильної комісії не можуть обиратися Президент УСПП та члени Правління УСПП.

8.11. Рішення З’їзду оформлюється з протоколом, який підписує головуючий на З’їзді та голова Секретаріату, що обирається під час засідання.

 

 

 

СТАТТЯ 9

ПРАВЛІННЯ УСПП

9.1. Керівництво діяльністю УСПП у період між З'їздами здійснює Правління, яке формується З’їздом УСПП строком на 5 років.

Правління УСПП продовжує діяти до моменту обрання З’їздом УСПП нового складу Правління.

9.2. До складу Правління входять:

- по одному представнику від кожного зареєстрованого відокремленого підрозділу УСПП, а також кожного громадського об’єднання із всеукраїнським статусом, яке є членом УСПП;

- Президент, Перший віце-президент, віце-президенти УСПП та виконавчий директор УСПП;

- по одному представнику членів УСПП, стосовно яких ухвалене відповідне рішення З'їзду.

В разі виходу чи виключення члена з УСПП, повноваження його представника як члена Правління УСПП припиняються автоматично.

Представники відокремлених підрозділів та членів УСПП мають право змінити своїх представників в Правлінні УСПП тільки в порядку ротації.

9.3. Правління:

- за поданням Президента обирає та звільняє Першого Віце-Президента, Віце-Президентів УСПП та виконавчого директора УСПП;

- забезпечує виконання рішень З’їзду УСПП;

- утворює та затверджує склад Президії Правління УСПП;

- координує та спрямовує діяльність Президії та Апарату Правління УСПП;

- визначає основні напрямки діяльності УСПП, затверджує поточні програми УСПП;

- визначає позицію УСПП з основних питань сьогодення та вносить відповідні пропозиції З’їзду;

- координує роботу регіональних відділень, філій і представництв та членів УСПП;

- приймає рішення про створення та ліквідацію регіональних відділень, філій і представництв УСПП, підприємств, господарських товариств, установ, організацій, затверджує їх статути чи положення про них;

- може висловити недовіру Голові регіонального відділення, що є підставою для позачергового скликання загальних зборів регіонального відділення для розгляду питання щодо доцільності подальшого перебування голови регіонального відділення на своїй посаді;

- приймає рішення про дострокове припинення повноважень Президента УСПП за його заявою та призначає з числа членів Правління виконуючого обов'язки Президента УСПП;

- приймає рішення про призупинення повноважень члена Правління;

- затверджує правила, процедури, положення про Апарат Правління УСПП, інші внутрішні документи, визначає та затверджуєорганізаційну структуру УСПП;

- затверджує Положення про символіку УСПП;

- затверджує кошторис УСПП, встановлює мінімальні розміри внесків, а також порядок їх сплати;

- утворює комісії та інші робочі органи та затверджує положення про них, заслуховує звіти про їх діяльність;

-        приймає до УСПП нових членів та виключає з числа членів УСПП в порядку та на умовах, встановлених цим Статутом;

-        приймає рішення про ротацію членів Правління;

-        делегує представників УСПП до складу громадських рад, консультативно-дорадчих органів при органах державної влади та місцевого самоврядування, інших установ та організацій, в тому числі міжнародних;

-        приймає інші рішення, що не належать до виключної компетенції З'їзду.

Правління звітує перед членами УСПП та З’їздом під час його засідань.

9.4. Правління проводить свої засідання по мірі необхідності.

На Правлінні УСПП головує Президент УСПП, а у разі його відсутності Перший віце-президент УСПП.

Засідання Правління вважаються правомочними, якщо на них присутні не менше 2/3 його членів або їх уповноважених представників.

Рішення Правління приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів Правління. У разі коли рішення не може бути прийняте у зв'язку з рівним розподілом голосів, вирішальним є голос Президента УСПП.

Рішення Правління оформлюється постановами з протоколом, який  підписується головуючим на засіданні та секретарем.

Рішення Правління може бути прийняте шляхом опитування з використанням засобів зв’язку та є правомочним, якщо за нього проголосувало не менше половини членів Правління, та оформляється постановою за підписом Президента УСПП.

9.5. Президія Правління УСПП.

Президія Правління УСПП утворюється на підставі окремого рішення Правління УСПП. Кількісний склад, повноваження та функції Президії визначаються Правлінням УСПП.

Президія Правління УСПП утворюється з членів Правління, йому підзвітна та підконтрольна. До складу Президії за посадою входять Президент, Перший Віце-Президент, Віце-Президенти УСПП.

Засідання Президії проводяться за необхідністю. Засідання вважається правомочним, якщо в його роботі бере участь 2/3 членів Президії. Рішення приймається відкритим голосуванням більшістю голосів членів Президії, присутніх на засіданні.

 

 

СТАТТЯ 10

ПРЕЗИДЕНТ ТА ВІЦЕ-ПРЕЗИДЕНТИ УСПП

10.1. Президент УСПП є вищою посадовою особою УСПП.

Президент УСПП обирається З'їздом строком на 5 років, підзвітний йому та несе перед ним персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань та функцій.

Президент УСПП продовжує діяти до моменту його переобрання З’їздом УСПП.

10.2. Президент:

- представляє УСПП у всіх установах та організаціях України та за її межами відповідно до завдань та мети діяльності, без доручення діє від імені УСПП;

- організує роботу УСПП та Правління, несе персональну відповідальність за виконання рішень З’їзду;

- організує роботу органів УСПП (комісій, робочих груп УСПП тощо), здійснює розподіл функцій між ними;

- організує ведення бухгалтерського обліку, своєчасну сплату податків та подання бухгалтерської та іншої звітності відповідно до чинного законодавства України;

- здійснює керівництво фінансово-господарською діяльністю, розпоряджається та управляє майном УСПП, включаючи грошові кошти, відповідно до чинного законодавства та цього Статуту;

- вживає заходів щодо розширення сфер діяльності та впливу УСПП у межах, визначених цим Статутом та чинним законодавством України;

- скликає Правління та Президію Правління, організує підготовку матеріалів та пропозицій на розгляд З'їзду, Правління та Президії Правління;

- здійснює оперативне керівництво роботою УСПП, забезпечує виконання рішень, постанов, резолюцій З’їзду та Правління;

- вносить пропозиції Правлінню щодо обрання або звільнення Першого Віце-Президента, Віце-Президентів УСПП та виконавчого директора здійснює розподіл функцій між ними;

- наймає працівників УСПП;

- підписує договори, угоди, в тому числі міжнародні;

- затверджує зразки печатки та штампів УСПП;

- приймає рішення про нагородження та надання матеріальної допомоги;

- веде особистий прийом членів УСПП або їх уповноважених представників;

- приймає рішення з інших питань діяльності УСПП, які не входять до виключної компетенції З'їзду, Правління чи Президії Правління;

- затверджує Положення про службові  відрядження працівників Апарату Правління УСПП, Положення про систему оплати праці та матеріального стимулювання працівників УСПП;

- затверджує графік виїздів працівників Апарату Правління УСПП до регіональних відділень з метою надання допомоги в реалізації статутних завдань.

Президент звітує перед членами УСПП та  З’їздом під час його засідань.

10.3. У разі відсутності Президента його обов’язки виконує за посадою Перший віце-президент, а в разі відсутності Першого віце-президента – один з віце-президентів, про що видається відповідний наказ.

10.4. Віце-президенти УСПП призначаються Правлінням УСПП.

10.5. Чисельність та обсяг повноважень віце-президентів УСПП визначається Правлінням УСПП у штатному розкладі та відповідному положенні.

 

 

СТАТТЯ 11

АПАРАТ ПРАВЛІННЯ УСПП

11.1. Для виконання поточних завдань, вирішення питань матеріально-технічного та інформаційного забезпечення основної діяльності УСПП діє Апарат Правління УСПП, структура якого та форми роботи визначаються Положенням, яке, як і кошторис витрат на утримання, затверджується Правлінням УСПП.

11.2. Апарат Правління УСПП за посадою очолює Перший віце-президент УСПП. В разі його відсутності повноваження керівника Апарату Правління УСПП виконує один з віце-президентів, про що видається відповідний наказ.

11.3. Крім завдань, визначених пунктом 1 статті 11 Статуту УСПП, Апарат Правління УСПП:

- забезпечує виконання рішень керівних органів УСПП;

-        розробляє пропозиції Правлінню з важливих суспільно-економічних та загальнодержавних питань сьогодення;

-        вносить пропозиції щодо розроблення проектів законодавчих та нормативних актів, направляє їх на розгляд відповідних державних органів України;

-        готує для затвердження Правлінням правила, процедури, положення про органи управління УСПП та інші внутрішні документи, кошторис витрат УСПП, а також положення про філії та представництва, а також про органи відокремлених підрозділів УСПП;

- готує для розгляду Правлінням УСПП пропозиції щодо заснування друкованих органів УСПП та участі в інших громадських об’єднаннях або суб'єктах підприємницької діяльності.

11.4. Перший віце-президент УСПП, як голова Апарату Правління УСПП, підзвітний та підконтрольний Президенту та Правлінню УСПП і несе перед ними персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань та функцій.

11.5. Виконавчий директор УСПП забезпечує поточну діяльність та фінансування Апарату Правління УСПП.

11.6. Порядок направлення працівників Апарату Правління УСПП у відрядження, розмір добових та інших виплат встановлюється у відповідності до Положення про службові відрядження працівників УСПП, яке затверджується наказом Президента УСПП.

 

 

СТАТТЯ 12

ВІДОКРЕМЛЕНІ ПІДРОЗДІЛИ УСПП

12.1. Відокремленими підрозділами УСПП є Регіональні відділення, які діють зі статусом юридичної особи та, утворені в установленому законодавством порядку, філії, представництва, інші відокремлені структурні підрозділи.

12.2. Рішення про утворення, реорганізацію чи ліквідацію відокремлених підрозділів приймається Правлінням УСПП.

12.3. Взаємовідносини між керівними органами УСПП та відокремленими підрозділами УСПП будуються на підставі принципів законності, рівноправності, гласності, самоврядування, демократизму, дотримання Статуту УСПП, статутів регіональних відділень УСПП, положень про відокремлені підрозділи УСПП, а також визнання обов’язковості рішень вищих керівних органів УСПП.

12.4. Відокремлені підрозділи УСПП співпрацюють з органами державної влади і місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.

12.5. Відокремлені підрозділи:

- беруть участь у розробці державних регіональних і галузевих програм розбудови промисловості і розвитку інфраструктури місцевого самоврядування і підприємництва;

- сприяють залученню вітчизняних і іноземних інвестицій для розбудови промисловості і розвитку підприємництва у регіонах;

- здійснюють спільні проекти щодо створення регіональних фондів за участю вітчизняних і зарубіжних фінансових установ;

- сприяють об'єднанню і зміцненню технологічного, матеріально-технічного та інтелектуального потенціалу, професійного досвіду та інших ресурсів для створення необхідних правових, економічних, організаційних умов для розвитку підприємництва в регіонах;

- здійснюють відповідно до чинного законодавства діяльність, спрямовану на проведення економічних реформ, налагодження зовнішньоекономічних зв'язків, пошук іноземних партнерів та інвесторів, підготовку проектів законодавчих і інших нормативних актів щодо розвитку і захисту підприємництва;

- вносять до Правління УСПП подання про нагородження та надання матеріальної допомоги;

- матеріально та фінансово підтримують діяльність УСПП в порядку, визначеному чинним законодавством України та цим Статутом;

12.6. Ревізію фінансово-господарської діяльності відокремлених підрозділів УСПП здійснює Ревізійна комісія УСПП в обсязі та в порядку, визначеному цим Статутом та чинним законодавством України.

 

 

РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ УСПП

12.7. Регіональні відділення УСПП є відокремленими підрозділами Всеукраїнської громадської організації «Український союз промисловців і підприємців» зі статусом юридичної особи, створені до 01 січня 2013 року для досягнення мети та виконання статутних завдань УСПП в порядку та на умовах, визначених законодавством України та цим Статутом.

Статути регіональних відділень УСПП, а також зміни та доповнення до них, в обов’язковому порядку затверджуються Правлінням УСПП.

12.8. Регіональні відділення УСПП здійснюють свою діяльність у відповідності з чинним законодавством України, Статутом УСПП та власними статутами.

Положення цього Статуту щодо, мети, завдань (напрямів діяльності) та членства в УСПП мають бути включені до тексту статутів регіональних відділень УСПП.      

Регіональне відділення має право використовувати символіку УСПП винятково для виконання своїх статутних завдань.

Регіональне відділення має право використовувати знак для товарів та послуг УСПП лише після укладення з УСПП ліцензійного договору з подальшою його реєстрацією відповідно до чинного законодавства.

Відповідальні працівники Апарату Правління УСПП здійснюють виїзди до регіональних відділень УСПП з метою надання допомоги в реалізації статутних завдань. Графік таких виїздів затверджується Президентом УСПП.

12.9. Регіональні відділення УСПП є юридичними особами, мають самостійний баланс, печатку і штампи з найменуванням УСПП та зі своїм власним найменуванням, рахунки в установах банків, інші реквізити.

Рішення регіональних відділень УСПП щодо внесення змін та доповнень до свого статуту, а також рішення про ліквідацію регіонального відділення мають бути погоджені Правлінням УСПП.

12.10. Регіональне відділення УСПП може бути ліквідовано рішенням Правління УСПП в наступних випадках:

- не виконання або неналежним чином виконання вимог цього Статуту;

- систематичного невиконання рішень керівних органів УСПП;

- створення перешкод у досягненні мети та реалізації статутних завдань УСПП;

- систематичної несплати УСПП внесків на виконання статутних завдань.

Порядок реорганізації та ліквідація регіонального відділення погоджується з Правлінням УСПП.

12.11. Регіональне відділення зобов‘язано брати участь у статутній діяльності УСПП та підтримувати його фінансово в розмірі, визначеному кошторисом, що затверджується Правлінням УСПП.

12.12. Регіональні відділення УСПП можуть створювати свої філії та представництва з обов'язковим інформуванням про це Правління УСПП.

12.13. Вищим керівним органом регіонального відділення є їх загальні збори (конференція).

12.14. Повноваження голови регіонального відділення полягають, зокрема, у наступному:

- керівництві поточною діяльністю регіонального відділення;

- виконанні рішень З‘їзду УСПП, Президента та Правління УСПП, загальних зборів (конференції), правління регіонального відділення;

- реалізації мети УСПП та виконанні завдань відповідно до Статуту;

- вирішенні інших необхідних питань, пов‘язаних з діяльністю регіонального відділення відповідно до статуту регіонального відділення і які не входять до компетенції загальних зборів (конференції), правління.

Голова регіонального відділення підзвітний загальним зборам регіонального відділення, Президенту та Правлінню УСПП і несе перед ними персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань та функцій.

Голова регіонального відділення отримує довіреність від Президента УСПП на особисте представництво інтересів УСПП на території, на яку поширюється діяльність відповідного регіонального відділення.

Правління УСПП може висловити голові регіонального відділення УСПП недовіру наступних випадках:

- не виконання або неналежним чином виконання вимог цього Статуту;

- не виконання рішень керівних органів УСПП або відповідного регіонального відділення УСПП;

- створення перешкод у досягненні мети та реалізації статутних завдань УСПП;

- систематичної несплати УСПП внесків на виконання статутних завдань;

- відкликання Президентом УСПП наданої голові регіонального відділення довіреності на представництво інтересів.

12.15. В разі ліквідації регіонального відділення його голова автоматично виключається із складу Правління УСПП.

 

 

ФІЛІЇ ТА ПРЕДСТАВНИЦТВА УСПП

12.16. Філії та Представництва УСПП створюються з метою представництва на місцях інтересів УСПП у відносинах з третіми особами, органами державної влади всіх рівнів та місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, суб’єктами підприємницької діяльності.

Філія УСПП є відокремленим підрозділом, що розташований поза місцезнаходженням УСПП та здійснює всі або частину функцій УСПП.

Представництво УСПП є відокремленим підрозділом, що розташований поза місцезнаходженням УСПП та здійснює представництво і захист інтересів УСПП.

Філії та Представництва можуть діяти на підставі Положень, які затверджуються рішенням Правління УСПП.

Керівники філій та представництв УСПП призначаються та звільняються рішенням Правління УСПП і діють на підставі довіреності або Положення про відокремлений підрозділ УСПП.

12.17. Закордонні Філії та Представництва можуть набувати статус юридичної особи відповідно до законодавства країни, у якій вони розташовані. 

Як виняток, функції закордонного представництва УСПП в окремій країні може виконувати стороння юридична особа, якщо на те надано згоду Правлінням УСПП та укладено відповідний договір про представництво інтересів УСПП.

12.18. Філії та Представництва УСПП зобов’язані щорічно здійснювати перерахування до УСПП внесків на виконання статутних завдань. Розмір внесків визначається Правлінням УСПП.

12.19. Повне або часткове неперерахування щорічних внесків на виконання статутних завдань філією чи представництвом УСПП є підставою для його ліквідації Правлінням УСПП.

12.20. Філії та Представництва УСПП можуть використовувати символіку УСПП виключно для виконання покладених на них представницьких функцій. Використання ними знаку для товарів і послуг УСПП можливо тільки при укладанні окремого ліцензійного договору з УСПП.

 

 

СТАТТЯ 13

РЕВIЗIЙНА ТА МАНДАТНА КОМIСIЇ

13.1. Ревізію фінансової та господарської діяльності УСПП, в тому числі діяльності його відокремлених підрозділів та створених ним юридичних осіб, нагляд за дотриманням ними вимог Статуту УСПП та виконання рішень керівних органів УСПП здійснює Ревізійна комісія.

13.2. Ревізійна комісія обирається З'їздом УСПП і підзвітна йому. Кількісний склад та повноваження комісії визначається З'їздом УСПП.

13.3. Ревізійна комісія проводить ревізію та нагляд за виконанням рішень керівних органів УСПП та звітує про їх результати перед З’їздом, Правлінням та Президентом УСПП.

13.4. Діяльність Ревізійної комісії регулюється Положенням, яке затверджується Правлінням.

13.5. Мандатна комісія обирається на З’їзді УСПП і йому підзвітна. Кількісний та персональний склад комісії визначається З'їздом.

13.6. Мандатна комісія:

- перевіряє повноваження делегатів З’їзду УСПП;

- виконує інші функції, визначені цим Статутом або спеціально делеговані З’їздом.

13.7. Рішення Мандатної комісії приймаються простою більшістю голосів її членів.

13.8. Керівництво роботою Мандатної та Ревізійної комісій здійснюють їх голови, які обираються зі складу комісій простою більшістю голосів членів відповідних Комісій.

13.9. Рішення Ревізійної та Мандатної комісій оформлюються протоколом, який підписується головою відповідної комісії та надається Президенту та Правлінню УСПП для відповідного реагування.

 

 

СТАТТЯ 14

МАЙНО ТА КОШТИ УСПП

14.1. Майно УСПП становить його власність.

14.2. УСПП має право здійснювати щодо свого майна будь-які дії та укладати угоди, що не суперечать чинному законодавству України.

14.3. Для виконання статутних завдань УСПП здійснює права володіння, користування і розпорядження своїм майном відповідно до його призначення, виступає позивачем та відповідачем в суді.

14.4. УСПП відповідає за своїми зобов'язаннями належним йому майном, на яке за чинним законодавством може бути накладене стягнення.

14.5. Майно УСПП належить йому на праві власності. У власності УСПП можуть бути рухоме та нерухоме майно, матеріальні та нематеріальні активи, кошти, а також інше майно, придбане на підставах, передбачених законодавством.

14.6. УСПП має право здійснювати щодо свого майна будь-які дії та укладати угоди, що не суперечать чинному законодавству, у тому числі здійснювати фінансування та надавати будь-яку іншу матеріальну, організаційну, інтелектуальну тощо підтримку іншим неприбутковим організаціям.

14.7. Функціонування УСПП здійснюється за рахунок власних коштів та іншого майна. Джерелами цих коштів та майна є:

- кошти та майно, передані членами УСПП або державою;

- вступні та членські внески;

- безповоротна фінансова допомога, добровільні пожертви членів УСПП, громадян, підприємств, установ та організацій;

- кошти або майно, що надходять від провадження основної діяльності УСПП, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб;

-  пасивні доходи;

- дотації або субсидії, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, в тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, що надаються організації або через неї їх одержувачам згідно законодавства, з метою зниження рівня таких цін;

- кошти у вигляді третейського збору;

- майно, придбане за рахунок власних коштів, тимчасово надане у користування чи на інших підставах, не заборонених законом;

- інші джерела надходження коштів та майна не заборонені чинним законодавством України.

14.8. УСПП може отримувати у володіння та користування майно, належне його членам, на умовах та в порядку, встановлених окремими угодами між УСПП та його членами. 

14.9. УСПП використовує належні йому майно та кошти на фінансування видатків та утримання УСПП, реалізації мети, завдань (напрямів) своєї діяльності, визначених цим Статутом, у тому числі на утримання Апарату Правління УСПП, в межах кошторису, здійснення відповідних виплат найманим працівникам УСПП відбувається згідно із цією статтею та статтею 15 цього Статуту.

14.10. Заборонено розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів УСПП, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних осіб.

Фінансування видатків, визначених п. 14.9 цього Статуту, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків).

 

 

 

СТАТТЯ 15

НАЙМАНІ ПРАЦІВНИКИ УСПП

15.1. Всі питання, пов’язані з працівниками УСПП, регулюються трудовим та іншим чинним законодавством України, цим Статутом, Положеннями, затвердженими Президентом УСПП.

15.2. УСПП створює умови для підвищення професійного рівня і кваліфікації найманих працівників.

 

 

СТАТТЯ 16

АРБІТРАЖНЕ УПЕРЕДЖЕННЯ, ПОРЯДОК ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ, БЕЗДІЯЛЬНОСТІ КЕРВНИХ ОРГАНІВ УСПП

16.1. Члени УСПП дотримуються у поводженні між собою загальновизнаних норм та правил поведінки та ділової етики, а також зобов‘язуються не вчиняти дій, які можуть нанести будь-яку шкоду один одному або зашкодити діяльності чи репутації УСПП в цілому.

16.2. Члени УСПП повинні зберігати повну конфіденційність щодо джерел інформації комерційного характеру один одного.

16.3. Член УСПП, який вдався до неетичних дій по відношенню до УСПП або іншого члена УСПП, або який порушує вимоги пунктів 7.2. та 16.2. цього Статуту, або перешкоджає своїми діями досягненню мети УСПП вважається таким, що не виконує вимоги та положення цього Статуту і може бути виключений з УСПП в порядку, визначеному пунктом 7 статті 6 цього Статуту.

16.4. Всі спори або конфлікти між членами УСПП можуть вирішуватись шляхом переговорів за участю уповноважених представників УСПП.

Скарги, у тому числі на рішення, дії чи бездіяльність керівних органів УСПП, розглядаються у строки передбачені чинним законодавством України та подаються до:

- Апарату Правління УСПП;

- Президента УСПП;

- Правління УСПП;

- З’їзду УСПП.

16.5. В разі неможливості досягнення згоди спори/конфлікти можуть бути передані на розгляд до постійно діючого Третейському суду Українського союзу промисловців і підприємців.

16.6. Діяльність Третейського суду УСПП регулюється положенням та регламентом, які реєструються у встановленому чинним законодавством України порядку.

 

 

СТАТТЯ 17

ПОРЯДОК ЛIКВIДАЦIЇ ЧИ РЕОРГАНIЗАЦIЇ УСПП

17.1. УСПП може бути ліквідовано в таких випадках:

 - за рішенням З'їзду УСПП;

 - за рішенням суду.

17.2. У випадку ліквідації УСПП З'їзд призначає ліквідаційну комісію та обирає її Голову. У разі ліквідації УСПП за рішенням суду, ліквідаційна комісія призначається судом.

Після затвердження складу Ліквідаційної комісії З‘їзд УСПП оголошує перерву на 90 днів.

З дня прийняття З‘їздом рішення про ліквідацію УСПП до ліквідаційної комісії переходять всі повноваження по управлінню УСПП.

Ліквідацію УСПП ліквідаційна комісія розпочинає з дня опублікування відповідного оголошення. Зміст оголошення визначається чинним законодавством України. Публікація повинна бути розміщена протягом десяти днів з моменту прийняття рішення про ліквідацію.

Ліквідаційна комісія протягом 90 днів з моменту прийняття рішення про ліквідацію здійснює інвентаризацію та оцінку майна УСПП, розрахунки з працівниками УСПП та кредиторами, а також складає ліквідаційний акт разом з ліквідаційним балансом, який підписується всіма членами ліквідаційної комісії та затверджується Президентом УСПП. Підписи членів ліквідаційної комісії на ліквідаційному балансі засвідчуються нотаріально.

Після затвердження ліквідаційного акту та ліквідаційного балансу Голова ліквідаційної комісії уповноважується З’їздом на всі інші дії, що стосуються ліквідації УСПП та розпорядження його майном відповідно до чинного законодавства України.

17.3. При припиненні УСПП (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) майно, що залишилось після розрахунків з кредиторами, працівниками апарату УСПП і державою, не може розподілятись між членами УСПП, а передається іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховується до доходу державного бюджету України.

17.4. Реорганізація УСПП здійснюється за рішенням З'їзду. При реорганізації УСПП вся сукупність прав та обов’язків переходить до його правонаступників.

 

СТАТТЯ 18

НАГОРОДИ УСПП

18.1. Нагороди УСПП – є формою відзначення членів та найманих працівників УСПП за активну участь в реалізації мети та завдань УСПП. Види нагород УСПП визначаються Положенням про нагороди УСПП, яке затверджується Правлінням УСПП.

18.2. Не члени УСПП можуть бути нагороджені УСПП на підставі окремого рішення Правління УСПП.

Як правило, нагородження УСПП проводиться наказом Президента УСПП за поданням відповідного регіонального відділення, філії, представництва або члена Правління УСПП. Нагородженому вручається нагорода УСПП та документ, що посвідчує отримання нагороди. Нагородження УСПП може бути проведено посмертно.

18.3. Позбавлення нагород УСПП може бути проведено наказом Президента УСПП лише у разі засудження нагородженого за вчинення злочину.

 

 

СТАТТЯ 19

ЗАКЛЮЧНI ПОЛОЖЕННЯ

19.1. Зміни та доповнення до цього Статуту ухвалюються З'їздом та підлягають державній реєстрації згідно чинного законодавства України.

19.2. УСПП щорічно звітує перед своїми членами шляхом оприлюднення звітів про виконання статутних завдань.